نگاهی به جملات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در کتاب مرگ تاجرانه در ارتباط با موضوع حادثه هفتم تیر و شهادت عالم عالی‌قدر شهید بهشتی

کتاب «مرگ تاجرانه» شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه‌العالی) در شش فصل به موضوعات چیستی شهادت و تعریف آن، ویژگی‌های شهیدان، آثار شهادت، وظایف ما نسبت به شهیدان، تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ویژگی‌های خانواده معظّم شهدا و بیانات معظّمٌ‌له پیرامون شهدای خاص و برجسته مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید چمران و ... پرداخته است. پایگاه اطلاع‌رسانی BOOK-KHAMENEI.IR در آستانه‌ی سالروز حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی بخشهایی از این کتاب را به صورت خلاصه م...

ﺳﻪشنبه 05 تیر 1397

* شهدای هفتم تير بهترین و برجسته‌ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب
شهدای این حادثه جزو بهترین و برجسته‌ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بودند و یاد آنها هرگز فراموش نخواهد شد _ بخصوص شخصیّت برجسته و نورانىِ مرحوم آیت‎الله بهشتی(رضوان‌الله‌تعالي‌علیه) و دیگر شهدا _  (صفحه،87)

* حادثه‌ی هفتم تيرنشانه‌ی اقتدار و استحکام
حادثه‌ي هفتم تير همچنين نشانه‌ی اقتدار و استحکام هم است؛ چون اگر کسى شهيد بهشتى‏ را میشناخت و قوّت فکر و اراده و ابتکار در تصميم و اقدام را در اين شخصيّت ممتاز میدانست، خوب میفهميد که حذف يک چنين شخصيّتى از مجموعه‌ی مديريّتى کشور چه معنايى میدهد. (صفحه،84)

 

هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی

 

* شخصيتی توانا و خلاق
شهيد بهشتى‏ حقيقتاً مثل سنگ آسياى گرانى بود که با گردش خود، ده‌ها کار انجام میداد؛ توليد انرژى میکرد، کار راه مي‌انداخت، پيش میرفت و فکر توليد میکرد. (صفحه،84)

* هفتم تير خوني تازه در رگ نظام
وقتى کسى مثل اين شخصيّت ـ شهید بهشتی ـ را که در مديريّت، در اجرا، در اقدام، در فکر، در مبانى فقهى و فلسفى، در تجربه و جهان‌ديدگى و روشن‏فکرى و وسعت نظر در آن پايه و رتبه بود، از دل مديريّت نظامى نوپا بيرون بکشند و آن را از بين ببرند، بايد نظام فلج میشد؛ امّا نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصيّتهاى برجسته‌ي ديگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسيدند، فلج و زمين‏گير نشد، بلکه هرکدام از اين شهادتها مثل خون تازه‌اى در رگ کالبد زنده و پُرطراوت اين نظام جوان دوانده شد و او را سرحال‌تر، بانشاط‌تر و پُرانگيزه‌تر کرد.(صفحه،84)

* شهادت پاداش بزرگ شهيد بهشتي و يارانش
حقيقتاً مردن معمولى و در بستر، براى کسانى مثل شهيد مظلوم ما مرحوم شهيد بهشتى‏ با آن‌همه تلاش، با آن‌همه همّت و غيرت کم بود و بايد شهيد میشد. شهادت پاداش بزرگى است که خداوند به او و يارانش داد. (صفحه،84)

* حادثه‌ی هفتم تیر سرنوشت ساز بود 
حادثه‌ی هفتم تیر حادثه‌ای است که به سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ارتباط دارد، و این حادثه برای جمهوری اسلامی سرنوشت‌ساز بود.(صفحه،87)

* حادثه‌ی آگاه كننده
اگر حوادث معدودی از قبیل هفتم تیر اتّفاق نمي‌افتاد و این سرمایه‌ها از دست ملّت ایران نمیرفت، یقیناً ملّت عزیز ایران نمیتوانست چهره‌ي منافقین را اینجور آشکار تشخیص دهد؛ باز آنها میتوانستند نفوذ کنند. (صفحه،88)

* شهدای هفتم تير انسانهای ممتاز جامعه بودند
کسانی که در حادثه‌ی هفتم تیر و دیگر حوادث انقلاب به شهادت رسیدند و خونشان ریخته شد، نفوس زکیّه‌ای از افراد بشر و انسانهای ممتاز جامعه بودند.(صفحه،111)

* بهشتي انسان بزرگ
آقای بهشتی خیلی خیلی بزرگ بود و این مردم هنوزم که هنوز است، به‌نظر من آقای بهشتی را نشناخته‌اند. بهشتی در آینده شناخته خواهد شد. (صفحه،217)

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «مرگ تاجرانه» اینجا را کلیک کنند.

 

 

تصاویر

نگاهی به جملات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در کتاب مرگ تاجرانه در ارتباط با موضوع حادثه هفتم تیر و شهادت عالم عالی‌قدر شهید بهشتی

2_230

نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: