ماه عبادت و دعا و مناجات از منظر رهبر معظّم انقلاب در کتاب دعا

ماه رمضان، ماه روزه است؛ ماه نزول قرآن و انس با قرآن است؛ ماه عبادت و دعا و مناجات است كه دعا مغز و روح عبادت است‏. (خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 16 فروردین 1370)

یکشنبه 07 تیر 1394

ماه رمضان، ماه روزه است؛ ماه نزول قرآن و انس با قرآن است؛ ماه عبادت و دعا و مناجات است كه دعا مغز و روح عبادت است‏. (خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 16 فروردین 1370)
ماه رمضان را مغتنم بشماريد. اين روزها را با روزه‏‌دارى، و اين شبها را با ذكر و دعا به سر ببريد. فصل دعا هم، همين ماه مبارك است. اگرچه هميشه انسان بايد با رشته‏‌ى دعا به خدا متّصل باشد، اما آيه‏‌ى «وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَة الدَّاعِ إِذا دَعانِ»در سوره‏‌ى بقره، در خلال همين آيات مباركه‏‌ى مربوط به روزه و ماه رمضان است. در وسط آيات روزه و ماه رمضان، اين آيه‏‌ى «و اذا سألك عبادى عنّى فانّى قريب» آمده، كه همه‏‌ى انسانها و همه‏‌ى بندگان را به دعا و توجّه سوق می‌دهد و دعوت می‌كند. (خطبه‌های نماز جمعه تهران 10 فروردین 1369)

درباره‌کتاب
انتشارات انقلاب اسلامی در قالب کتابی جامع و قابل استفاده با عنوان «دعا از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی»، مباحث مربوط به دعا و ذکر و مناجات و جایگاه آن در منظومه‌ی عقاید الهی را در بیانات ایشان منتشر کرده است. این اثر در 150 صفحه و در پنج فصل کلی، به کوشش علیرضا برازش گردآوری و تدوین شده و در ذیل هر فصل، زیرعنوان‌ها و ریزموضوعات مربوط به آن جای گرفته است.
دعا چیست و چه انواع و مصادیقی دارد؟ خدا را چگونه بخوانیم و در دعاها از او چه بخواهیم؟ آیا دعا رقیب ابزارهای مادی است یا در طول آنها؟ آیا دعا ضرورتاً همیشه با حاجت خواستن همراه است؟ آداب و شرایط دعا و شرایط استجابت آن چیست؟ وجوه معنایی استجابت دعا چیست؟ بهترین زمان‌ها و موقعیت‌ها برای دعا چه زمان‌هایی هستند؟ دعا چه فواید و دستاورهایی برای آدمی دارد؟ و... . این‌ها بخشی از مهم‌ترین مسائلی است که در این اثر از لسان رهبر معظّم انقلاب اسلامی مورد تبیین و تحلیل قرار گرفته است.

برای تهیه و خرید کتاب دعا اینجا را کلیک کنید.
همچنین می‌توانید عدد 12 را به سامانه پیامکی 100020120 ارسال کنید.

 

 

نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: