دو امام مجاهد

شش گفتار از آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهم السلام)

  • ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
  • تعداد صفحات: 332
  • سال انتشار: 1396
  • نوبت چاپ: 15
  • قطع: رقعی
  • قیمت: 150000 تومان
امتیاز: 4.22 با 9 رای Article Rating
امتیاز شما:
بازدید: 6219 نظر:0

این کتاب، شامل شش گفتار از حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حنین(علیهماسلام) است که در سال‌های 51 و 52 ایراد شده‌است.

دو گفتار اول کتاب، شامل دو سخنرانی ایشان در فروردین سال 51 است که در حسینیه‌ی ارشاد تهران انجام شده است. معظم‌له در این دو جلسه علاوه برشرح نظریه‌ی انسان 250 ساله به جایگاه والا و مهم امام حسن‌علیه‌السلام در این دوران و چرایی دست‌کشیدن از جنگ و علل پذیرفتن آتش‌بس وبیان تفاوت شرایط امام‌حسن و اما‌م‌حسین(علیهماسلام) پرداخته‌اند.

گفتار سوم تا پنجم اثر، اختصتص به سه سخنرانی ایشان در شب تاسوعا، عاشورا و شام غریبان محرم 1394 هجری‌قمری(مصادف با بهمن 1352) با موضوع تحلیل قیام حسینی دارد. این سه سخنرانی در مسجد کرامت مشهد ایراد شده است.

گفتار آخر کتاب حاضر، مربوط به سخنرانی شب عاشورای معظم‌له در محرم سال 1393هجری‌قمری (مصادف با 24 بهمن 1352) در این هیئت است. در این گفتار با نقد سه نظریه در باب قیام حسینی، نظریه‌ی چهارمی به عنوان به عنوان نظریه‌ی صحیح اثبات می‌گردد. ایشان هدف قیام حسینی را تجدید حیات انقلاب پیامبراعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌دانند و در این گفتار نیز به طور ضمنی و در لفافه مخاطب خود را دعوت به الگوبرداری از حرکت امام حسین(علیه‌السلام) در قیام بر ضد دشمنان اسلام و حاکمان طاغوتی می‌کنند.

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: